Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 okt 2012 15:31

Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Enige tijd geleden heb ik op het Engelstalige Hauptwerk forum een voorstel gedaan om het grootste orgelconcert ter wereld te organiseren om zo in het Guinness book of records te komen en op deze manier Hauptwerk te promoten. Vaak besteed televisie ook aandacht aan zulke bijzondere record pogingen :!: . Ik heb leuke reacties gehad op het Engelse forum maar het is nooit echt van de grond gekomen..
Mijn idee was om een bekend organist bijv. Aarnoud de Groen als hij dat wil een concert te laten geven op een Hauptwerk orgel ergens in het land op een van te voren bepaald tijdstip. Het concert wordt dan als midi gestreamd over het net en via vele Hauptwerk installaties simultaan afgespeeld. Dit zou het grootste orgelconcert ter wereld geven omdat ieder orgel daadwerkelijk speelt. Aarnoud zou ook in het guinness book kunnen komen als musicus die de meeste instrumenten in een keer heeft bespeeld. Technisch zou nog onderzocht moeten worden of het mogelijk is om midi te streamen en direct aan Hauptwerk te voeden. de sample set moet Sint Anne Moseley zijn omdat iedereen deze set heeft.
Eerst zou je moeten beginnen om een proefopstelling te maken en de juiste software te vinden voor midistreaming.
Daarna zou je in kleinere kring een proefconcert kunnen geven om daarna een groot concert te organiseren voor de hele Hauptwerk community(evt. ook buiten nederland) en daarbij het guinness book of records uit te nodigen.
Zelf ontbreekt het mij aan technisch inzicht maar zijn er mensen die zoiets op willen pakken en misschien zijn er Hauptwerk toe leveranciers die hier actief in willen meedoen (promotie).

Groeten Jan
Laatst bijgewerkt door Loosman op 31 dec 2020 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 20 okt 2012 22:49

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Ik weet dat dergelijke software bestaat, echter alleen peer to peer zover ik weet. Nu heb ik wel een bescheiden programmeerervaring en heb ik met een goede vriend het idee geopperd om een dergelijk programma te gaan ontwikkelen. Voor persoonlijk gebruik, maar ook zeker interessant voor Hauptwerk. Ik vind het in ieder geval een geweldig idee!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 okt 2012 12:11

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Hoi Leonard

Zou leuk zijn als je programma bruikbaar is voor midi streamen. Heb zelf al een beetje op het internet gekeken en kwam wel een betaald programma tegen voor midi streamen maar dat lijkt me geen goed idee gezien de prijs.

Groet Jan

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 okt 2012 13:22

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Dat programma zou dan vooral draaien om midi te streamen inderdaad. Het probleem zit hem vooral in het model wat je voor zo'n programma wilt gebruiken. Peer to peer, een systeem waarbij je dus een verbinding opzet tussen twee pc's aan beide kanten van het internet, is veel interessanter dan een model waarbij je één uitzendende server hebben waarop clients kunnen inloggen om het signaal op te vangen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 okt 2012 13:29

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Hoi Leonard

Hier is de koppeling naar dezelfde topic op het Engelstalige forum. Hier staan ook wel wat tips en suggesties op.
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... man#p67553

Groeten Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 22 okt 2012 20:58

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Loosman schreef:Enige tijd geleden heb ik op het Engelstalige Hauptwerk forum een voorstel gedaan om het grootste orgelconcert ter wereld te organiseren om zo in het Guinness book of records te komen en op deze manier Hauptwerk te promoten. Vaak besteed televisie ook aandacht aan zulke bijzondere record pogingen :!: . Ik heb leuke reacties gehad op het Engelse forum maar het is nooit echt van de grond gekomen..
Mijn idee was om een bekend organist bijv. Dick Sanderman als hij dat wil een concert te laten geven op een Hauptwerk orgel ergens in het land op een van te voren bepaald tijdstip. Het concert wordt dan als midi gestreamd over het net en via vele Hauptwerk installaties simultaan afgespeeld. Dit zou het grootste orgelconcert ter wereld geven omdat ieder orgel daadwerkelijk speelt. Dick zou ook in het guinness book kunnen komen als musicus die de meeste instrumenten in een keer heeft bespeeld. Technisch zou nog onderzocht moeten worden of het mogelijk is om midi te streamen en direct aan Hauptwerk te voeden. de sample set moet Sint Anne Moseley zijn omdat iedereen deze set heeft.
Eerst zou je moeten beginnen om een proefopstelling te maken en de juiste software te vinden voor midistreaming.
Daarna zou je in kleinere kring een proefconcert kunnen geven om daarna een groot concert te organiseren voor de hele Hauptwerk community(evt. ook buiten nederland) en daarbij het guinness book of records uit te nodigen.
Zelf ontbreekt het mij aan technisch inzicht maar zijn er mensen die zoiets op willen pakken en misschien zijn er Hauptwerk toe leveranciers die hier actief in willen meedoen (promotie).

Groeten Jan

Jan, zorg jij voor een vissie op z'n tijd? :lol:
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 okt 2012 21:28

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Hoi Dick

Mocht het ooit lukken :?: Zou je dan willen spelen? Zorg ik voor een vissie.

Groet Jan

Plan iets gewijzigd ik zou nu mijn orgel leraar Aarnoud ervoor vragen
Laatst bijgewerkt door Loosman op 31 dec 2020 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 23 okt 2012 08:37

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Loosman schreef:Hoi Dick

Mocht het ooit lukken :?: Zou je dan willen spelen? Zorg ik voor een vissie.

Groet Jan

http://www.worldrecordacademy.com/arts/longest_church_organ_marathon_Jacqueline_Sadler_sets_world_record_112337.html

40 uur, 36 minuten en 8 seconden op één visje? :roll:
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 okt 2012 09:07

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Gelukkig is het geen duurrecord dus een goede maaltijd moet volstaan ;) ;)
Tís een concert in de breedte en niet in de lengte :D :D
Laatst bijgewerkt door Loosman op 23 okt 2012 09:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 okt 2012 09:16

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Het gaat natuurlijk ook niet om het langste orgelconcert, maar het grootste concert ooit.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 23 okt 2012 10:16

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Wel goed voor de lijn Dick... ;)

Ik was onlangs op orgeltocht met een groep Duitsers, door de Franse Elzaß. Een van de mee reizende dames gaf mij de tip om meer orgel te spelen, aangezien alle andere organisten mager waren en ik nogal moeite moest doen om mijn buik in te trekken... :cry: :oops:
Dick schreef:
Loosman schreef:Hoi Dick

Mocht het ooit lukken :?: Zou je dan willen spelen? Zorg ik voor een vissie.

Groet Jan

http://www.worldrecordacademy.com/arts/longest_church_organ_marathon_Jacqueline_Sadler_sets_world_record_112337.html

40 uur, 36 minuten en 8 seconden op één visje? :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 okt 2012 10:28

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Heb eens op de site van het Guiness book gekeken. Je kan inprincipe gratis een poging laten registreren. Aanmelden en beoordelen of het een echte record poging is duurt 4-6 weken en daarna de verificatie en bevestigen dat de poging geslaagd is duurt ook 4-6 weken. Wel moeten wij kunnen bewijzen dat daadwerkelijk de poging is geslaagd en dat bijv. 200 Hauptwerk consoles wereldwijd het concert hebben bijgewoond en dat dit dus daadwerkelijk het grootste worldwideorgan is ooit bespeeld. Ik denk bijv. verificatie door een printscreen van een door de organist ingestelde unieke registratie gemaakt op alle meedoende Hauptwerkconsoles en en die door iedereen laten mailen naar een ontvanger die alles verzamelt en doorstuurt naar het Guinness book. Of zijn er andere ideeen voor een waterdichte verificatie?

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 okt 2012 10:33

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Hoi Kees

Dat argument kan ik naar de familie toe gaan gebruiken om wat vaker achter het orgel te kruipen, goed voor de fysieke (en ook geestelijke) gezondeheid. :!: :!:
bedankt voor de tip :lol: :lol:
Voel me nu al slanker worden.

groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 23 okt 2012 10:33

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Ik meen dat je in sommige gevallen een notaris erbij moet hebben. Er is hier een jurist op het forum, ik weet alleen even niet wie, recent i.i.g. Misschien dat die meer kan zeggen?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 23 okt 2012 10:35

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Ah, jazeker, maar eh, de energie... Maar het is en blijft beiden(eten en orgelspelen) een heerlijke bezigheid... :roll:
Maar goed voor de geest is het, dat is zeker!

Ik merk dat ik mijn buikspieren alweer extra aanspan ;) ;)

Loosman schreef:Hoi Kees

Dat argument kan ik naar de familie toe gaan gebruiken om wat vaker achter het orgel te kruipen, goed voor de fysieke (en ook geestelijke) gezondeheid. :!: :!:
bedankt voor de tip :lol: :lol:
Voel me nu al slanker worden.

groet Jan
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 okt 2012 16:19

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Ik vrees dat het niet zo eenvoudig is als dat, Jan. Hoe leg je bijvoorbeeld vast dat al die 200 consoles de boel tegelijkertijd, met een vertraging van maximaal een minuut hebben afgespeeld? Film is een optie, maar ook daarmee kun je niet waterdicht zijn. Wellicht dat het bijdraagt om een log van de uitzendende server te maken, die ip-adressen van de ontvangers registreert. Maar ook dan zie ik nog steeds mogelijkheden tot fraude.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 okt 2012 16:41

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Je kunt ook een combinatie filmpje maken. Pak een werk van bach waarbij iemand begint met alleen de pedaalpartij. De volgende merged een linkerhand erbij. De derde z'n rechterhand. De vierde een octaaf hoger. De vijfde op een ander orgel, de zesde op een clavecimbel etc. etc

Als je al die sporen apart opneemt en merged inclusief beelden krijg je een leuke film. Door de hele wereld speel je met z'n allen een stuk van bach op allerlei verschillende orgels. Beelden laat je verspringen als er iemand bijkomt. Geluid laat je door lopen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 23 okt 2012 16:45

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Ah, hier komt een ICT-er erbij...!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 okt 2012 17:36

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Ik denk dat we het gewoon eens bij het Guinnes book moeten neerleggen. Misschien vinden ze een printscreen voldoende bewijs. Ik weet niet hoe streng ze zijn en wellicht hebben ze tips hoe het op te zetten. Misschien eerst maar eens een werkende proefopstelling zien te realiseren.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 23 okt 2012 23:03

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Lijkt me een gaaf plan. Kort geleden las ik een artikel over een paar guinnesbook records en daarin stond dat er geen nieuwe onderwerpen meer komen. Dus het gaat alleen door als er al een keer een recordpoging is vermeld van het grootste concert ooit. Lijkt me dus belangrijk om in een vroeg stadium met de organisatie contact op te nemen. Maar zonder record poging is het toch ook een leuk idee.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 31 dec 2020 18:57

Re: Grootste orgelconcert ter wereld/Hauptwerk promotie

Maar weer eens een oud topic opgerakeld uit 2012!
Er zijn tegenwoordig weer meer mogelijkheden op dit gebied bijv. met bijv. telemidi

https://telemidi.org/

http://www.tobias-erichsen.de/software/ ... orial.html

Voor de computer techneuten onder ons zou het te realiseren zijn om het grootste orgelconcert ter wereld te organiseren om in het Guinness book of records te komen???

N.b. Het kan niet vervangen worden door audio streamen van een concert, het orgel moet op afstand bespeeld worden aangestuurd door midi waardoor er dan het grootste world wide orgelconcert wordt gegeven.
Het orgel dat gebruikt wordt moet dan Anne Moseley zijn want dat heeft iedere Hauptwerker.
Als organist wellicht Aarnoud de Groen maar dat moet ik hem nog wel vragen.

Groet Jan

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com